sâmbătă, 22 august 2015

Cifrele pierderilor: interesul pentru smartphone-uri scade

Studiile recente au confirmat o rată de adoţie în scădere a numărului de utilizatori de smartphone, indiferent de producătorul aparatelor.
Cu toate că au apărut foarte mulţi producători de telefoane, niciodată nu a fost mai clar decât acum că situaţia vânzărilor este critică. Până şi în China, care pentru o perioadă de timp era considerată o piaţă aproape nelimitată de utilizatori de gadgeturi, acum s-a ponderat radical. Se pare că toţi cei care şi-au permis un smartphone îl au deja şi nu sunt foarte grăbiţi să-l schimbe. Noua ţintă o reprezintă internauţii din India şi Africa. Partea dificilă este că în Africa trebuie să motivezi clientela cu gadgeturi foarte, foarte simple şi ieftine, iar acestea nu sunt neapărat uşor de creat.
Defalcând situaţia pe producători, cel mai rău arată Samsung, cu o scădere de 4,3 procente din piaţă. Pământul le-a fugit de sub picioare sud coreenilor când au văzut că au fost înlocuiţi de nume precum Huawei sau Xiaomi. Până şi Motorola, achiziţionată recent de Lenovo nu a reuşit să ajute la trecerea pe tărâmuri pozitive a vânzărilor de smartphone-uri a gigantului asiatic. Apple o duce surprinzător de bine.
Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, 12 milioande de iDevice-uri au fost vândute în plus. Cei de la Gartner, realizatorii studiului, sunt de părere că a fost vorba de o combinaţie între terminale slabe ajunse pe piaţă de la alţi producători şi ecranele mai mari de la iPhone 6 şi iPhone 6 Plus care au atras clienţi de la concurenţă..
Toate dispozitivele cu Windows Phone, împreună sunt la o cotă de piaţă de 2,5 procente, pe când BlackBerry să străduieşte să redevină relevant cu o valoare subunitară precum 0,3 procente. Încercând să tragă linie, echipa care a reuşit să adune aceste informaţii este de părere că mari producătorii care activează domeniul producţiei de smartphone-uri se împart în companii care continuă să producă aparate atractiv cu specificaţii mai de vărf, precum Huawei, ZTE, TCL sau Micromax şi pierzătorii care au investit prea mult în a-şi asigura poziţia de segmentul high end de piaţă fără rezultatele sperate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu