sâmbătă, 22 august 2015

Playtest: Cu ASUS Zenbook Pro N501J întorci capete în ședință și sucești gâturi în jocuri

Cel mai probabil nu ați auzit foarte multe despre ASUS Zenbook Pro N501J. Asta e pentru că încă nu a ajuns în magazine, dar noi am reușit să-l testăm, chiar dacă a fost vorba de o mostră, adică nu de un produs finit.
Dintre laptopurile pe care le-am testat (laptopuri, nu 2-in-1), am reușit să identific trei categorii: cele care nu excelează la nimic (low-end sau mid range care merg și cam atât), cele care excelează la performanțe (de business sau de gaming) și cele care excelează la design (gândite mai mult să atragă priviri, decât să tragă greul).
Ei bine, Zenbook Pro N501J reușește să exceleze atât la performanțe, cât și la design, iar asta este un lucru foarte rar întâlnit. Cu toate că laptopurile de gaming au forme și culori interesante, dar și performanțe de invidiat, rareori vei vedea o persoană serioasă scoțând un ROG în mijlocul unei ședințe.
Zenbook Pro N501J este laptopul acela care se potrivește și la birou, și în deplasare și în dormitor, dar și în sufragerie. Designul metalic simplu are un impact puternic, mai ales că vorbim despre un gadget subțire și silențios. Ca să vă faceți o idee despre modelul N501J, trebuie să știți că are un display 4K de 15,6 inch, un procesor Intel Core i7-4720HQ de 2,6Ghz, 16GB memorie RAM, SSD de 320GB și o placă video Nvidia Geforce GTX 960M cu 4GB RAM. Mai are un cititor de carduri, trei porturi USB 3.0, un HDMI și un display port.
ASUS Zenbook Pro N501J (16)

Editare video și gaming fără sughițuri

În timpul liber, mă ocup de un vlog personal a cărei editare îmi scoate peri albi, având în vedere că laptopul meu mid range a fost cumpărat acum vreo doi sau trei ani. Așa că am decis să văd ce poate duce N501J și cât de mult mi-ar ușura viața un laptop cu astfel de configurație. Lucrez cu fișiere multiple, cu câteva straturi video și audio, iar laptopul meu mai multă stă decât se mișcă, Cu Zenbook Pro N501J am redus timpul de editare la jumătate și fără să simt vreo secundă că dacă mai bag un efect, s-ar putea să mi se îngreuneze considerabil performanța.
La gaming, numai de bine. Dacă N501J rulează orice titlu la detalii maxime sau aproape maxime și am testat asta cu GTA V. Despre titluri precum World of Tanks sau League of Legends nici are rost să spun ceva, pentru că au cerințe prea joase ca să fie considerate obstacole pentru această configurație.
Singura problemă la activitățile ”înfometate” de resurse ar fi că laptopul se încinge considerabil, dar acest lucru se datorează, foarte probabil, și din cauză că nu am testat un produs finit. Având în vedere că nu am auzit vreodată coolerul acestui laptop, este posibil ca acesta să fie setat din BIOS la o viteză prea mică, care nu face față procesorului.
ASUS Zenbook Pro N501J (25)

Multimedia acasă, rapoarte la birou

Cunoscătorii și-au dat deja seama că, fiindcă vorbim despre un laptop din gama N, vorbim despre un laptop multimedia. ASUS s-a îngrijit de asta cu ajutorul panoului tactil 4K.
Laptopul este perfect pentru momentele în care ești prea obosit să urmărești un film la televizorul mare din sufragerie, având un contrast plăcut și culori puternice, oferind o imagine perfectă la filmele full HD. Singurul minus la display este legat de luminozitate, care nu este foarte mare, iar dacă se întâmplă să bată lumina direct în stratul lucios de sticlă, te vei chinui să înțelegi acțiunea.
Difuzoarele sunt poziționate în partea inferioară, pe laterale și, cu toate că nu vei da petreceri cu ele, vei putea să te uiți fără probleme la un film fără să conectezi un set de boxe. Sunetul este clar și există chiar și un pic de bass, chiar dacă nu foarte mult.
La munca de birou se descurcă foarte bine și poate fi cărat cu ușurință în ședințe. Partea mai puțin fericită constă în touchpad (deloc precis) și în tastatură, care trebuie apăsată ceva mai tare decât te-ai aștepta.
ASUS Zenbook Pro N501J (8)

Baterie cât cuprinde, doar timp să ai

Având în vedere că este dotat cu un procesor care consumă destul de mult, nu mă așteptam ca laptopul să aibă o baterie foarte bună. Totuși, am fost surprins să obțin cam 4-5 ore de redare video, cu luminozitatea setată undeva la jumătate. Același rezultat l-am obținut și pe browsing lite și editare în programe Office.
Știu ultrabook-uri care nu rezistă atât, în ciuda procesoarelor subtactate, iar acesta este un mare plus pentru Zenbook Pro N501J, mai ales când vorbim despre un gadget cu display tactil 4K.
ASUS Zenbook Pro N501J (4)

Un laptop care împacă pe toată lumea

ASUS Zenbook N501J este un laptop care are câte ceva pentru toată lumea, iar prețul nu este unul foarte ridicat. Minusurile pe care le-am pomenit mai sus s-ar putea să nu le mai vedem în versiunile finale. Până atunci rămâne un laptop bun pentru cei dispuși să scoată o sumă destul de mare din buzunare, adică undeva la 6.000 – 7.000 lei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu