Federatia Industriei de Ceasuri Elvetiene a anuntat joi ca in iunie exporturile au scazut cu 9,3%, pana la 1,9 miliarde franci (doua miliarde de dolari), cel mai mare declin lunar inregistrat dupa noiembrie 2009.
Vanzarile spre China au scazut cu 40%, comparativ cu o crestere de 49% in iulie 2014. De asemenea, livrarile spre Europa au scazut cu 20%, iar cele spre Hong Kong au scazut cu 29%. 
"Cifrele privind exporturile spre China par socante la prima vedere, insa trebuie sa tinem cont de exporturile extrem de mari de anul trecut. Turistii chinezi care au calatorit in Europa au cumparat mai multe ceasuri elvetiene, ceea ce arata soliditatea turismului in Europa", a declarat Rene Weber, analist la Bank Vontobel AG. 
Cel mai grav declin s-a inregistrat in cazul ceasurilor cu un pret intre 200 si 500 de franci, care au scazut cu 15%. Un impact negativ mai mare pentru Swatch Group AG, producatorul marcilor de ceasuri Omega, Breguet, Blancpain si Swatch, decat pentru rivalul Richemont Cie., proprietarul marcilor Cartier si Montblanc, sustine John Guy, analist la MainFirst Bank AG. 
Industria de orologerie din Elvetia are probleme dupa ce, in 2012, autoritatile chineze au introdus o politica de combatere a cheltuielilor extravagante in randul oficialilor guvernamentali. In plus, protestele politice din Hong Kong, unde multi chinezi bogati vin pentru a cumpara ceasuri si bijuterii gratie taxelor mai mici ca pe continent, au afectat si ele vanzarile. De asemenea, recenta devalorizare a yuanului chinez a agravat problemele. 
In cazul livrarilor spre Coreea de Sud, scaderea se datoreaza epidemiei virusului respirator MERS (sindromul respirator din Orientul Mijlociu), care i-a tinut departe pe turistii chinezi. 
O noua sursa de ingrijorare pentru industria elvetiana de orologerie este lansarea pe piata a ceasului inteligent Apple Watch, care ar putea fi preferat de consumatori, in dauna ceasurilor elvetiene, deoarece se afla in acelasi segment de pret.